Veel gestelde vragen & voorwaarden

Artikel 1. Verkoper

Larelle is een bedrijf dat haar producten verkoopt via homeparty’s en online via de webshop. De producten bestaan voornamelijk uit reistassen, handtassen, keukenspullen en allerlei cadeaus voor jong en oud. Het BTW nummer is 0811 475 571.

Artikel 2. Verkoopsovereenkomst

De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen Larelle en de meerderjarige opdrachtgever (hierna genoemd de ‘Koper’), van zodra de orderbevestiging bij de opdrachtgever op het scherm verschijnt. Ieder die een bestelling plaatst bij ons, verklaart zich akkoord met de verkoops-, leverings- en betalingsvoorwaarden.

Artikel 3. Prijzen

Al onze prijzen staan vermeld in euro en zijn inclusief 21% BTW, maar exclusief verzendingskosten. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders aangegeven. Verzendingskosten worden duidelijk apart aangegeven (zie ook artikel 5). Larelle houdt zich het recht voor de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren.

Artikel 4. Betaling

Bij Larelle heeft u de mogelijkheid om veilig te betalen via paypall, visa, mastercard, maestro of overschrijving. Indien u kiest voor de bestelling zelf te komen afhalen, is het mogelijk om cash te betalen. Duidt bij uw bestelling ‘afhalen’ aan bij leveringsmethode en ‘cash’ bij betalingsmethode. Wij zullen persoonlijk met u contact opnemen om een tijdstip van afhaling af te spreken.

Uw bestelling wordt pas verstuurd indien wij uw betaling ontvangen hebben. Wanneer het order na één week nog niet is betaald, worden de goederen terug te koop geplaatst.

4.1. Visa/Mastercard/Maestro

Een betaling met credit card (Visa of Mastercard) of Maestro is kosteloos voor de klant en snel. De betaling wordt onmiddellijk geregistreerd zodat de bestelling meteen kan verzonden worden.

4.2. Overschrijving

U kunt de betaling rechtstreeks op onze bankrekening: BE 16 0016 8978 6274 overmaken. Dit kan ook voor onze buitenlandse klanten. Wilt u zo vriendelijk zijn het ordernummer als betalingskenmerk te vermelden. Uw bestelling wordt verstuurd zodra het geld op onze rekening staat. Wanneer het order na 1 week nog niet is betaald, worden de goederen terug te koop geplaatst.

Artikel 5. Levering en Verzending

5.1. Levering

Larelle tracht een zo snel mogelijke levering te verzekeren. Onze termijnen (zie 5.2) zijn indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven. Larelle kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen die worden opgelopen, buiten onze wil om. De Koper bezorgt aan Larelle het leveringsadres. Indien dit adres foutief blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de Koper en kunnen er extra kosten worden aangerekend.

5.2. Levertermijn

5.2.1 België

Elk pakket wordt verzendklaar gemaakt van zodra de betaling ontvangen is. Binnen de één à twee dagen na ontvangst van de betaling wordt het pakket verstuurd via de door u gekozen afleveringsmethode.

Bpost: Indien u kiest voor Bpost wordt het pakket normaal gezien binnen de 24u na verzending afgeleverd. Bij afwezigheid ontvangt u een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan u het pakket afhalen in het postkantoor.

Kiala: De levertermijn bedraagt gemiddeld 4 werkdagen voor een nationale verzending (voor een internationale mag je 2-3 extra dagen rekenen naar gelang het land van bestemming), vanaf het moment dat de verzender het pakket heeft afgegeven in zijn Kiala Punt. Geen levering op zondag en maandag. Eén vaste prijs per land. Volg uw pakket online.

Afhaling: bij Larelle is het tevens mogelijk om uw pakket zelf te komen afhalen. Wij zullen persoonlijk met u contact opnemen om een tijdstip van afhaling af te spreken.

5.2.2 Nederland

Elk pakket wordt verzendklaar gemaakt van zodra de betaling ontvangen is. Binnen de één à twee dagen na ontvangst van de betaling wordt het pakket verstuurd via de door u gekozen afleveringsmethode.

Indien u kiest voor Bpost wordt het pakket normaal gezien binnen 1 a 2 dagen na verzending afgeleverd. Bij afwezigheid ontvangt u een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan u het pakket afhalen in het postkantoor.

Indien u kiest voor Kiala mag 6 tot 7 werkdagen rekenen.

5.2.3 Aansprakelijkheid

Larelle kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij de verzending door Bpost. Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient Larelle de Koper hiervan tijdig te verwittigen en heeft de Koper het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.

5.4. Verzendingskosten

Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op uw orderbevestiging en op uw factuur.

5.4.1. België

Via Bpost: € 5.00

Via kiala: € 4.50

5.4.2. Nederland & Luxemburg

Via Bpost: 8.50

Via Kiala: € 7.50

Artikel 6. Ruilen en retourneren

6.1 Tot wanneer kan ik retourneren en hoe doe ik dat?

Indien u niet tevreden bent over uw aankoop of indien een artikel bij aankomst beschadigd is, dan bieden wij u de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van tien werkdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. U dient ons hiervan altijd schriftelijk (via e-mail naar info@larelle.be) op de hoogte te brengen. Het artikel dient binnen een termijn van 14 kalenderdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, samen met de leveringsbon en een begeleidende brief. Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Artikelen uit de categorie ‘KOOPJES/OP = OP’ of andere artikelen met korting kunnen niet geretourneerd worden. Hetzelfde geldt voor artikelen op maat, zoals bijvoorbeeld de schortjes van Sofie die op maat gemaakt worden.

6.2 Terugbetaling

Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 6.1, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten, door ons of door jou gemaakt, worden niet terugbetaald. Je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten.

6.3. Wordt elk artikel terug aangenomen?

Wij behouden ons het recht om retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan Larelle of de leverancier van het artikel.

6.4 Controleer uw pakket

Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de Koper verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst! Wij controleren iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien je toch schade vaststelt aan de door jou bestelde artikelen, dan vragen wij je ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren!

Artikel 7. Klachten

Indien u een klacht heeft, stuur ons dan gerust een e-mail (info@larelle.be). Iedere klacht wordt serieus behandeld en we trachten samen tot een goede oplossing te komen. Elke klacht wordt binnen de 14 dagen behandeld.

Artikel 8. Verzakingsrecht

U heeft als Koper het recht om ons mee te delen dat u afziet van de aankoop (wettelijke bepalingen in verband met verkoop op afstand, opgenomen in de Wet van 6 april 2010), zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Indien u zich op deze mogelijkheid wil beroepen, moet u de goederen op eigen risico en kosten terugsturen naar Larelle, Heidestraat 44, 3945 Ham. Goederen in solden, uit de koopjespagina en goederen op maat (zoals de schortjes van Sofie die op maat gemaakt worden) worden niet teruggenomen. De verzendingskosten worden van het retourneren worden niet terugbetaald en zijn bij gevolg voor eigen rekening.

Artikel 9. Privacy

Larelle maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw computer geen cookies accepteert, is het mogelijk dat je problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen invoeren.

Bestellen bij Larelle vereist dat u ons uw klantgegevens bezorgt. Larelle gebruikt deze gegevens voor de administratie van uw bestelling, het beheer van bestellingen, leveringen, facturen en het opvolgen van betalingen.

Uw gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden. U heeft als Koper steeds recht op inzage en verbetering van deze gegevens. Op verzoek (info@larelle.be) zal Larelle uw gegevens uit onze database verwijderen. Indien u vragen hebt over dit privacy statement, kan u ons gerust contacteren.

Artikel 10. Eigendomsrecht

Larelle blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

Artikel 11. Scheidbaarheid

Indien een artikel van deze voorwaarden nietig wordt verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.

Artikel 12. Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen Larelle en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.

Back to Top